Våra produkter och tjänster

Billån Öppnas i nytt fönster

Bilen blir säkerhet för lånet. Ansök om kreditlöfte innan du köper så är finansieringen klar.

Läs mer om Billån Öppnas i nytt fönster

Everydaycard Mastercard Öppnas i nytt fönster

Ett kreditkort med bonus och möjlighet att delbetala köp. Du får även erbjudanden och rabatter från flera samarbetspartners.

Läs mer om Everydaycard (öppnas i nytt fönster) Öppnas i nytt fönster

E-faktura

Betala online via din internetbank.

Läs mer om E-faktura

Autogiro

Anmäl dig till Autogiro för enkla och smidiga betalningar.

Läs mer om Autogiro

Årsbesked

Årsbeskedet visar statusen på dina lån/konton per 31 december föregående år, betalda respektive erhållna räntor föregående år.

Läs mer om Årsbesked

Skydda dig mot bedrägeriförsök

Digitaliseringen har medfört nya sätt att sköta penningärenden. Samtidigt har dock olika nya former av bedrägerier utvecklats.

Bedragare försöker få t.ex. dina personuppgifter, bankkoder, kortuppgifter eller ditt korts pinkod av dig. För att bedragare inte ska lyckas är det bra att komma ihåg att:

1. Bara du ska använda dina bankkoder

Bara du ska veta dina bankkoder, andra koder och pinkoden till ditt kort och du ska aldrig ge dem till någon annan, inte ens i det fall att ett meddelande verkar komma från en tillförlitlig instans. Nordea Finance ber dig aldrig ge dessa uppgifter t.ex. per sms eller e-post. 

2. All kommunikation sker alltid via en krypterad förbindelse efter att du har identifierat dig

Nordea Finance eller myndigheterna kommunicerar inte med dig via en okrypterad förbindelse eller på så sätt att du inte har identifierat dig. Vi frågar därmed aldrig om dina penningärenden t.ex. i sociala medier, per sms eller öppen e-post. 

3. Fortsätt inte med ditt ärende om du blir misstänksam

Liksom i många andra ärenden ska du vara noggrann med även finansieringsärenden och inte exempelvis förhastat svara på en begäran du fått. Om du blir misstänksam på den som ringer eller har skickat dig ett meddelande, ska du avbryta samtalet och inte svara på meddelandet. Om du misstänker att en betalningsbegäran du har fått inte är äkta, kontakta betalningsmottagaren för att kontrollera riktigheten av den. Om en myndighet tar kontakt och du misstänker dess autenticitet kan du kontakta deras kundtjänst för att kontrollera riktigheten av den. Du ska inte klicka på eventuella länkar i meddelanden utan alltid logga in i våra tjänster via webbläsaren på adressen nordeafinance.fiÖppnas i nytt fönster 

Läs mer om de vanligaste formerna av bedrägeri (öppnas i nytt fönster)Öppnas i nytt fönster

Läs mer om säkerheten (Öppnas i nytt fönster)Öppnas i nytt fönster